Het coronavirus: hoe gaan wij daarmee om?

De praktijk is geopend.

Tandartspraktijk Nanninga doet zijn uiterste best om het nieuwe coronavirus buiten de deur te houden. Dit heeft ook gevolgen voor de patiëntenzorg.

Actuele  informatie over het coronavirus staat op de website van het RIVM.

De praktijk is steeds open gebleven voor spoedgevallen en momenteel zijn we voorzichtig het aantal behandelingen aan het uitbreiden. Het is mogelijk om een afspraak te maken middels de link in uw e-mail betreffende  uw controle uitnodiging.

U kunt ons weer telefonisch bereiken om een nieuwe afspraak in te plannen. Bij spoed belt u naar onze praktijk. We overleggen dan wat we voor u kunnen doen.

We zullen u de volgende vragen stellen om te bepalen waar en wanneer we een afspraak kunnen maken.

• Heeft u nu of in de afgelopen 24 uur één of meerdere van de volgende symptomen die passen bij corona: verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), hoesten, verhoging of koorts (meer dan 37,5⁰C), kortademigheid of benauwdheid of reuk- en/of smaakverlies?
  • Heeft u op dit moment een huisgenoot met koorts of benauwdheidsklachten?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona en heeft u in de afgelopen 2 weken contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
  •  Heeft u nu corona of bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Bent u in thuisisolatie (verplichte quarantaine, vanwege direct contact met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld)?
  •  Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?
  •  Controlevraag: Bent u verder gezond en voelt u zich momenteel gezond?

Als u een afspraak heeft gekregen vragen we u om met het volgende rekening te houden:

Wij vragen u die dag uw temperatuur thuis te meten en ons deze mee te delen.

Het kan zijn dat wij in de praktijk uw temperatuur nogmaals meten met een voorhoofd-thermometer.

Zorg dat u schoon bent.

Kom, indien mogelijk alleen.

Heeft u een afspraak dan vragen wij u om plaats te nemen in de wachtruimte max 3 personen

en anders buiten wachten, u wordt opgehaald door een assistente.

Laat uw jas, tas en mobiele telefoon achter in de auto, komt u met de fiets neem dan zo weinig                     mogelijk spullen mee.

Houd er rekening mee dat u geen gebruik kan maken van het toilet.

We vragen u bij binnenkomst om uw handen te desinfecteren met handalcohol

Raak zo min mogelijk aan.

Hoe weet u of u tot de risicogroep behoort?

• Alle personen > 70 jaar
  • Alle personen >18 jaar met één van onderliggende aandoeningen die een verhoogd risico hebben om geïnfecteerd te raken en/of grotere kans hebben op ernstiger beloop:
    • afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
    • chronische hartaandoeningen;
    • diabetes mellitus;
    • ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
    • verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
    • met een hivinfectie in overleg met de hiv-behandelaar;
  • Personen >18 jaar in één van onderstaande situaties die een verhoogd risico hebben om anderen te infecteren:
    • Met een verstandelijke handicap die in een instelling wonen;
    • woonachtig in een verpleeghuis die niet vallen onder bovengenoemde categorieën.

We hopen op uw begrip en medewerking!